Hackheroes 2020 - konkurs programistyczny


 

 

Jak co roku w ramach code week ruszył konkurs programistyczny „Hackheroes”. Jest to inicjatywa Fundacji Media 3.0 i SAP SE, dzięki, której uczniowie szkół średnich mają możliwość wykazać się możliwościami z dziedziny programowania, rozwijając swoje pasje i umiejętności. W tym roku z naszej szkoły w konkursie wzięło udział aż dwa zespoły - oba czteroosobowe. W składzie pierwszego zespołu znaleźli się uczniowie z klasy 3AI: Matylda Denis, Iga Rudzka, Julia Michalik oraz Szymon Ziemichód. Drugi zespół to uczniowie z klasy 4i: Sebastian Rostkowski, Krzystof Kurek, Daniel Bułanowski i Bartłomiej Piecychna. 

Tematem tegorocznej edycji konkursu jest „Zdrowie”.

Stając naprzeciw wyzwaniu grupa uczniów z klasy 3AI, przygotowali grę komputerową „Adynamia”, której celem jest uświadomienie społeczności graczy z faktu jak ocena innych ma wpływ na budowanie własnej wartości oraz postrzeganie świata. Jak sami autorzy piszą:

„Często wydaje nam się, że wszyscy wokół, nas oceniają i czujemy się nie wartościowi. Gra ma uświadomić nam jak wielką moc ma zatrzymanie się na chwile, zastanowienie się i uzmysłowienie, że to co nam się wydaje wcale nie znaczy, że druga osoba tak myśli, często to tylko nasze wrażenie.”


Adynamia

Drugi zespół przygotował aplikację dla ludzi starszych lub będących na kwarantannie domowej. Prosta apka, której zadaniem jest rejestrowanie niezbędnych rzeczy do kupienia, czyli stworzenia tzw. listy zakupów, która ma być dostarczona do wolontariuszy oraz osób niosących pomoc poprzez m.in. wykonywanie na rzecz potrzebujących zakupów.


Aplikacja "Order"

Bardzo ciekawe oraz kreatywne pomysły zostały zrealizowane za pomocą różnych technologii programistycznych. Adynamia – Unity (zintegrowane środowisko do tworzenia trójwymiarowych oraz dwuwymiarowych gier komputerowych lub innych materiałów interaktywnych, takich jak wizualizacje czy animacje – źródło: Wikipedia), aplikacja Order – JavaScript (skryptowy front-endowy język programowania, wykorzystywany do tworzenia skryptów Internetowych).

Życzymy twórcom aplikacji wielu powodzenia i satysfakcji w dalszym rozwoju aplikacji oraz rozwoju umiejętności programistycznych

Oprac. Łukasz Bryk